Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Összesen hat drosztról kellett lemondaniuk a gödöllői taxisoknak, amiért cserébe – a február 3-án elfogadott javaslat szerint – mindössze kettőt kapnak a közelben. Az új taxiállomás helyét az áruház és a II-es számú rendelőintézet (volt pártház) közötti újjáépített részen alakítják ki.
További négy várakozóhelyet a volt Rézgombos épületének jelenleg palánkokkal körülvett Szabadság téri területe szomszédságában eddig is meglévő hét droszt számának megnövelésével biztosít a városvezetés. Ennek szépséghibája csupán annyi, hogy a derékszögű beállókat egy járdafélsziget választja el egymástól. Szerencsésebb, és az autók indulási sorrendje szempontjából követhetőbb lenne, ha a járművek az útpadkával párhuzamosan, egymás után sorakozhatnának fel.
Gödöllőn 2010-ben összesen 27 autóval végeztek személyszállítást a vállalkozók. A taxiállomás használati díja 28.125 forint, amit a tárgyévre szólóan előre és egy összegben kell befizetniük a gödöllői taxisoknak. A tarifa ebben az évben nagy valószínűséggel nem változik. Az intézkedést elrendelő jogszabály február 7-én lép hatályba.