Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtök délelőtti sajtótájékoztatóján jelentette be a január 1-jén bevezetett új útdíj-rendszer gyakorlati tapasztalatainak kiértékelése után a kormány által elfogadott, február 1-jétől hatályba lépő változásokat.
Bár számos módosítás elhangzott, a Pest megyei matricával közlekedő gödöllői autósokat elsősorban az alábbiak érinthetik: - eltörlik az 1.470 forintos pótdíjat azok számára, akik januártól matrica nélkül használták a fizetőssé vált utakat, - február 28-ig költségmentesen visszaválthatják a megyei matricát azok, akik a jövőben nem kívánják használni, - a megyei matrica nem az adott megye utolsó autópálya lehajtójáig, hanem a következő megye első autópálya csomópontjáig lesz érvényes, - kompenzálják a négy vagy annál több gyermeket nevelő nagycsaládosokat, akik a D2-es kategóriába sorolt járműveikkel a D1-es autók után kért 5 ezer forintos díjat fizethetik, - nem lesz díjköteles a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, mintegy 400 méteres útszakasz.